FANDOM

BonziBUDDY to wielofunkcyjny asystent biurowy, dystrybutowany przez Bonzi Software w latach 1999-2004.

W 1999 roku oprogramowanie użyło zielonej papugi Peedy, licencjonowaną przez Microsoft, a w późniejszych wersjach fioletowego goryla o imieniu Bonzi. Posiadał syntezator mowy dzięki któremu nawiązywał kontakt z użytkownikiem śpiewając piosenki i opowiadając kawały.

Niektóre wersje zostały opisane jako spyware.

Krytyka Edytuj

W kwietniu 2007 roku BonziBUDDY zajął 6 miejsce na liście 20 najgorszych produktów technicznych gazety PCWorld.

Proces sądowy Edytuj

Internetnews.com poinformował o rozstrzygnięciu sprawy o zasądzenie aktu w dniu 27 maja 2003 r. przeciwko Bonzi Software w dniu 4 grudnia 2002 r. Oskarżyciel oskarżył Bonzi Software o użycie reklam banerowych do dezitualizacji i naśladowania alertów komputerowych systemu Windows , informując użytkownika, że ich adres IP Adres jest nadawany. W osądzie Bonzi Software zgodził się zmodyfikować swoje reklamy tak, aby wyglądały mniej jak okna dialogowe systemu Windows i bardziej podobne do reklam. 

18 lutego 2004 r. Federalna Komisja Handlu wydała oświadczenie wskazujące, że firma Bonzi Software, Inc. została upoważniona do zapłaty 75 000 USD opłat, między innymi, za naruszenie ustawy o ochronie prywatności dzieci w Internecie, zbierając dane osobowe od dzieci w wieku poniżej 13 z BonziBuddy. 

Edytuj